انعکاس برگزاری رویداد هم افزا خراسان رضوی در خبرگزاری شبستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «مجتبی مختاری» در نشست خبری رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی، با بیان اینکه رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی بستری برای ارائه توانمندی‌ها، شبکه سازی و همکاری ظرفیت‌های مردمی است؛ افزود: این رویداد ۱۸ و ۱۹ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد با حضور ۱۱۰ تشکل و مجموعه مردم نهاد و ۳ مجموعه رسانه ای در سطح استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در توضیح رویکردهای برگزاری این برنامه بیان کرد: در انقلاب اسلامی حضور مردم کلید حل مشکلات در همه مسائل است و این حضور، هیچ جایگزین دیگری ندارد. گام دوم انقلاب گام حکمرانی مردم به محوریت جوانان برای آبادانی ایران است و حلقه‌های میانی(تشکل های مردمی) به عنوان بخشی از خود مردم راهکار عملی این میدان داری هستد.

وی افزود: تشکل‌های مردمی در عرصه‌های تخصصی نقش واسط بین حاکمیت و مردم هستند و به عنوان حلقه‌های میانی ایفای نقش می کنند، زیرا به تجربه ثابت شده است هر جا به فرصت‌های حضور حداکثری مردم تکیه شده نتیجه بهتری حاصل شده است.

 

مختاری تصریح کرد: تشکل‌های مردمی با ذائقه مردم آشنا بوده از جنس خود مردم هستند و درگیر نظام اداری و بروکراتیک نیستند از همین رو این رویداد در نظر دارد تشکل‌های مردم نهاد را دور هم جمع کند تا با هم‌افزایی به تبادل نظر بپردازند، دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند و الگوی سایر تشکل‌ها در سراسر استان باشند.

 

وی بیان کرد: با برگزاری این رویداد دستگاه‌های متولی امر با ظرفیت‌های مردمی در عرصه‌های مختلف آشنا شده و جهت پیشبرد ماموریت‌های خود از ظرفیت‌های این تشکل ها بهره می‌برند. همچنین در این رویداد به دنبال هم‌افزایی، انتقال تجربیات و دریافت ایده‌های برتر و خلاقانه در خصوص رفع مشکلات جامعه هستیم و مباحث روز جامعه به ویژه برای مخاطبان دهه هشتادی به دلیل اینکه مخاطب و کنشگر فعال شناخته می‌شود ارائه خواهد شد.

 

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: این اتفاق ویژه که حول ۹ عرصه تخصصی شکل می‌گیرد قرار است برای ارتباط و اتصال موثرتر افراد، موسسات و مجموعه‌ها، ارائه دستاوردها، توانمندی‌ها و تجربه زیسته، ارتباط با مدیران و مسئولان برای ایجاد شبکه‌های تخصصی مردمی به عنوان همیاران دولت، بستر مناسبی فراهم آورد.

وی عرصه‌های اجتماعی، تربیتی، و آموزشی، جریان رسانه و هنر، حوزه خانواده، سبک زندگی عفیفانه، کتاب و کتاب خوانی، صنایع خلاق فرهنگی و عرصه فکر و اندیشه را از عناوین عرصه‌های این رویداد دانست.

 

مختاری خاطرنشان کرد: این رویداد با همکاری و مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ستاد جبهه فرهنگی و مردمی خراسان رضوی، اداره کل ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی تدارک دیده شده است و امیدواریم محفلی برای پویایی بیشتر تشکل‌های مردمی باشد.
معرفی تشکل‌های مردمی در سایت هم افزا

«میلاد شعیبی» دبیر رویداد هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، عنوان کرد: دبیرخانه این رویداد از سه ماه گذشته کار خود را آغاز کرده و از تشکل‌ها دعوت به عمل آورده است.

 

وی از راه‌اندازی سایت هم‌افزا خبر داد و گفت: ۱۱۰ تشکل مردم نهاد، در صفحه‌ای اختصاصی و در قالب کاتالوگ، ویدئو و پوستر در این سایت رویکردها و برنامه‌های خود را معرفی می کنند.

 

وی تصریح کرد: این رویداد در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع نمایشگاه و در قالب غرفه‌های اندیشه‌ای، تفکری و گفت وگویی برگزار می شود.

لینک خبر : https://b2n.ir/g53279