انعکاس برگزاری رویداد هم افزا خراسان رضوی در پایگاه خبری آسنا

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در حاشیه رویداد هم‌افزا، بر نقش محوری فرهنگ عمومی در حکمرانی مردمی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی ، سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در حاشیه آیین گشایش رویداد هم‌افزا، با اشاره به شعار این رویداد یعنی «برای حکمرانی مردمی»، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، یک سند حکومتی، سیاسی یا دولتی نیست بلکه فرمانی جامع خطاب به تمام مردم ایران بوده و بازآرایی مدل مدیریت جامعه به حکمرانی مردمی، کوششی در راستای اجرای این فرمان است.

تحفه‌گر در ادامه به تبیین نقش فرهنگ عمومی در شکل‌گیری شاخص‌های حکمرانی پرداخت و افزود: آنجا که در بیانیه گام دوم بر شاخص‌هایی نظیر مدیریت جهادی، مردم‌سالاری دینی، ، عدالت و مبارزه جدی با مفاسد قتصادی، نفی تصدی‌گری دولت، مردمی کردن اقتصاد و تقویت تولید برای حکمرانی خوب، صحه گذاشته می‌شود؛ مفهوم فرهنگ عمومی در نقطه‌ی کانونی قرار می‌گیرد چرا که پیش و بدون شکل‌گیری یا احیای مؤلفه‌های فرهنگی جامعه، نمی‌توان این شاخص‌ها را محقق نمود.

وی همچنین همگرایی محورهای رویداد با سرفصل‌های ابلاغی پانزده‌گانه شورای فرهنگ عمومی کشور را خاطرنشان ساخت و تشریح کرد: خرد (فکر و اندیشه)، خانواده، نشاط اجتماعی، مصرف فرهنگی( شامل هنر و رسانه) شماری از این سرفصل‌هاست که در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها قرار گرفته است و به‌طور نمونه در شش‌ماهه اول سال جاری به‌ترتیب ۲۷-۸۲-۶۷-۷۴ مصوبه در راستای این سرفصل‌ها در استان و شهرستان‌ها به تصویب رسیده است که دامنه‌ی شمول آن، تمام جامعه و رویکرد آن‌ها مردمی بوده است.

افشین تحفه‌گر سپس از تشکیل دو کارگروه «صنایع خلاق و فرهنگ بنیان» و «زیست عفیفانه» ذیل شورای فرهنگ عمومی خبر داد و تصریح کرد: تشکیل این کارگروه‌ها و پیگیری مصوبات آن‌ها در فهرست مأموریت‌های این شورا قرار گرفته و دبیرخانه مکلف شده است این دو موضوع را در اولویت محورهای عملکرد خود قرار دهد.

سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در پایان با ابراز امیدواری از این‌که رویداد هم‌افزا به رویدادی فرآیندی و ادامه‌دار تبدیل شده و دسترس‌پذیری حکمرانی مردمی را تسهیل نماید، از عموم صاحب‌نظران و فعالان فرهنگی برای همکاری با شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان دعوت نمود.

گفتنی است رویداد هم‌افزا، رویدادی مردم‌محور در حوزه‌های گوناگون فرهنگی-اجتماعی است که با هدف توانمندسازی، شبکه‌سازی و همکاری ظرفیت‌های مردمی، در روزهای ۱۸و ۱۹ آبان‌ماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

لینک خبر :

https://yk8.ir/4vFVL