کارکرد ویژه رویداد «هم‌افزا»، آشنایی کارگزاران با ظرفیت‌های مردمی است

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت گفت: وقتی می‌خواهیم کار را به مردم بسپاریم و دولت مردمی داشته باشیم، شناخت ظرفیت‌های مردمی از مهم ترین ابزار آن است که یکی از کارکردهای ویژه رویداد «هم‌افزا»، آشنایی مسئولان و کارگزاران با تشکل‌ها و ظرفیت‌های مردمی است.


به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، مراسم آغاز به کار رویداد «هم‌افزا» ویژه فعالان فرهنگی و اجتماعی، امروز ۱۸ آبان‌ماه، با حضور سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و یعقوبعلی‌ نظری استاندار خراسان رضوی، در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.
سیداحمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی به کارکردهای این رویداد اشاره و تصریح کرد: وقتی ما می‌خواهیم کار را به مردم بسپاریم و دولت مردمی داشته باشیم، شناخت ظرفیت‌های مردمی از مهم‌ترین ابزار آن است که یکی از کارکردهای ویژه این رویداد، آشنایی مسئولان و کارگزاران با تشکل ها و ظرفیت های مردمی است.

وی ابراز کرد: در واقع این رویداد بستری را ایجاد می کند که مجموعه‌های توانمند ظرفیت و توان خود را به مسئولان نشان دهند و بین‌خودشان نیز اشتراک محتوا کنند. از همین رو این اقدام کار بابرکتی است که با ابتکار موسسه جوانان آستان قدس رضوی امروز افتتاح شد و می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت تصریح کرد: امروز در این رویداد با ظرفیت‌های باور نکردنی مردمی که به صورت حرفه‌ای، چابک، موثر، سریع، اثر بخش و ارزان ظاهر شده‌اند مواجه شدیم و در واقع می‌توان با این ظرفیت‌ها، ساختارها را کوچک کرد و کار را پر ثمرتر ادامه داد.

عبودتیان ادامه داد: قرآن کریم مردم را معدن طلا و الماس معرفی کرده است که بخشی از این معدن، امروز در قالب تشکل‌های مردمی در این رویداد بروز و جلوه کرده است.

وی در ادامه از مسئولان استانی خواست با ظرفیت‌های مردمی در این رویداد بیشتر آشنا شوند و به فعالان فرهنگی نیز توصیه کرد این فرصت را غنیمت شمرده و تجربیات را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

مردمی بودن مهم ترین ویژگی این نمایشگاه
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه، مهم ترین مزیت این نمایشگاه را مردمی و بر پایه فرهنگی و اجتماعی بودن آن ذکر کرد و گفت: مباحث و مسائل روز جامعه همچون تغذیه  اجرائیات، مسائل اجتماعی، ازدواج، فرزند آوری، معضل طلاق و… در این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما باید برای حل مشکلات و چالش‌ها سراغ مردم و به ویژه کسانی که مسائل را درک کردند و از توان مردمی در بخش های نرم افرادی و حوزه عملیاتی استفاده کرده‌اند، برویم.

نظری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند جسارت جوانی اگر با تجربه گذشته ترکیب شود حتما راهگشای حل مسائل خواهد بود، در واقع این نمایشگاه مصداق نگاه مردمی و حضور مردم در صحنه و درک معضلات است.

گفتنی است در قالب این نمایشگاه تشکل‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی در فضای ۵ هزار متری در قالب ۱۱۶ غرفه به معرفی تجربیات و ایده‌های خود می‌پردازند.

این رویداد ویژه در قالب عرصه‌های اجتماعی، تربیتی و آموزشی، جریان رسانه و هنر، حوزه خانواده، سبک زندگی عفیفانه، کتاب و کتاب‌خوانی، صنایع خلاق فرهنگی و عرصه فکر و اندیشه، با هدف ایجاد بستری مناسبی برای ارتباط و اتصال موثرتر افراد، موسسات و مجموعه‌ها، ارائه دستاوردها، توانمندی‌ها و تجربه زیسته، ارتباط با مدیران و مسئولان برای ایجاد شبکه‌های تخصصی مردمی به عنوان همیاران دولت، شکل گرفته است.

این رویداد طی دو روز ۱۸ و ۱۹ آبان ماه جهت حضور علاقه‌مندان از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی دایر است، تا موسسات و مجموعه‌های مردمی پیشران، محور هم‌افزایی و انتقال تجربه در بین فعالان فرهنگی اجتماعی استان قرار گیرند.

 

 

لینک خبر: https://b2n.ir/w85380