گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا

گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا


معرفی مجموعه

«گروه سید الشهدا (ع)» جایی برای کار جهادی با اولویت تبلیغ دینی

 

گروه‌های جهادی طی چند سال اخیر توانسته‌اند کارهای بزرگی انجام دهند و به صورت مقطعی یا مداوم، عهده‌دار رفع برخی از مسائل و مشکلات اجتماعی در نقاط مختلف کشور شده‌اند. اعضای «گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا (ع)» نیز با اولویت دادن به فعالیت‌های تبلیغی، امر تبلیغ معارف و فرهنگ دینی را در برخی از نقاط محروم کشور بر عهده گرفته‌اند.

آنگونه که حجت‌الاسلام مهدی رحمانی، مسئول این گروه تبلیغی می‌گوید، فعالیت این گروه در سال 1382 با یک جمع محدود و کوچک 5 نفره و با فعالیت‌های تبلیغی مقطعی و مناسبتی در برخی مناطق محروم استان خراسان‌جنوبی آغاز شده است و البته اولویت جامعه مخاطب آنها نیز دانش‌آموزان بوده‌اند.

از سال 1386 تمرکز فعالیت‌های تبلیغی این گروه در قالب 15 نفر و در سه نقطه از مناطق محروم نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان تعریف می‌شود و در سال‌های آینده نیز به فراخور نیروهای موجود، گسترش پیدا می‌کند.

اما سال 1391 این گروه با همراهی دو گروه تبلیغی دیگر و با محوریت مدرسه علمیه نواب مشهد، یک گروه تبلیغی بزرگتر و منسجم را با عنوان «گروه تبلیغی جهادی سید الشهدا (ع)» و در قالب 103 نفر تشکیل می‌دهند که برای فعالیت‌های تبلیغی به سیستان و بلوچستان سفر می‌کنند و فعالیت‌های خود را در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی دنبال می‌کنند. البته فعالیت‌های این گروه تبلیغی به استان سیستان و بلوچستان خلاصه نشده‌است. همزمان با وقوع زلزله در غرب کشور و در منطقه سرپل ذهاب، اعضای این گروه به آن منطقه اعزام می‌شوند تا باری از دوش مردم بردارند.

با وجود آنکه فعالیت‌های این گروه تبلیغی بیشتر به مخاطبان دانش‌آموزی اختصاص پیدا کرده، اما در طول این سال‌ها و به‌خصوص در سال‌های اخیر در زمینه آموزش و تربیت مبلغ و استاد نیز ادامه پیدا کرده و علاوه بر آن، تلاش کرده‌اند در مورد تولید محتوای مورد نیاز تبلیغی در عرصه جهاد تبیین نیز با همراهی و هم افزایی برخی از موسسات فرهنگی گام بردارند. ضمن اینکه کم‌کم حضور بانوان نیز در این گروه تبلیغی جایگاه پیدا کرده که به صورت مستقل یا همراه با گروه‌های برادران، در عرصه‌های تبلیغی مورد نیاز حضور پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی اعتقاد دارد که فعالیت‌های جهادی می‌بایست ماهیت انعطاف‌پذیری و کار در لحظه را همواره حفظ کنند و از همین رو، چشم‌انداز نویسی و حرکت در مسیر یک برنامه خاص، با ذات ماموریت گروه جهادی چندان سنخیت ندارد و فعالیت‌های آن را محدود می‌کند. لذا تلاش کرده‌اند که اصل کار جهادی را با همین ماهیت حفظ کنند. ضمن این که معتقد است در مقایسه با برخی از گروه‌های جهادی، می‌توانسته‌اند فعالیت های موثر بیشتری انجام دهد. اما از مسیری که طی کرده اند، به صورت نسبی رضایت دارند.

او از مسئولان و متولیان عرصه‌های مختلف می‌خواهد در عرصه‌های مختلف، با گروه‌های جهادی همراه باشند. این ظرفیت را نادیده نگیرند و فعالیت‌های آنها را تسهیل و حمایت کنند یا لااقل مانع از انجام فعالیت‌های آنها  نشوند تا از برکت حضور مردم در انجام فعالیت‌های مهم، بیشتر بهره‌گیری شود.

ویدیو ها

پوستر ها

 

 

راه های ارتباطی

 آدرس مجموعه: مشهد، طبرسی شمالی 4، مسجد امام رضا (علیه السلام)، طبقه سوم

تلفن همراه: 09105007898

شبکه های اجتماعی:
رویداد هم افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی @1401