اندیشکده راهبردی سعدا

اندیشکده راهبردی سعدا


معرفی مجموعه

«سعدا» جایی برای جهاد تبیین

اندیشکده راهبردی «سعدا» در سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است. هدف از ایجاد این مجموعه رفع چالش‌های ذهنی مردم با رجوع به پژوهش‌های علمی و بین‌المللی بوده است. منابع مالی این مجموعه از طریق قرارداهای پژوهشی منعقد شده با ارگان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین فروش تولیدات، تامین می‌شود.

دغدغه ایجاد این مرکز پس از تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع جهاد تبیین در ذهن اعضا ایجاد شده است و مدیران این مجموعه سعی دارند در این مسیر پیشرو باشند.

این مجموعه پس از یک سال فعالیت، معتبرترین پژوهش خود را با عنوان «صعود چهل‌ ساله» به ثبت رسانده است. برای بررسی این طرح بیش از 70 استاد و دانشجو حوزه و دانشگاه بیش از 25 هزار ساعت پژوهش و 19 هزار آمار را بررسی و تحلیل کرده‌اند. پژوهش «صعود چهل‌ ساله» به صورت تخصصی میزان موفقیت و پیشبرد برنامه‌های انقلاب اسلامی را بررسی و تحلیل کرده است.

اعضای اندیشکده راهبری سعدا کار پژوهشی خود را بر سه حوزه تولیدات رسانه‌ای، انتشار کتاب و دوره‌های آموزشی متمرکز کرده و پیش می‌برند.

راه‌های نفوذ دشمن، خاندان پهلوی در نگاه بیگانگان، حقایق دیده نشده کشورها، گام تمدن‌ساز، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، مقاومت پرمنفعت و دلایل و دستاورد‌های جمهوری اسلامی از حمایت از محور مقاومت از جمله کتب منتشر شده و یا در حال چاپ این مرکز پژوهشی است. این مجموعه تاکنون 32 کتاب را به چاپ رسانده است.

یکی از طرح‌های بلندمدت اندیشکده سعدا ایجاد یک مرجع رسانه‌ای در خصوص انقلاب اسلامی است. این مرجع می‌تواند در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محتوای مناسب برای قشرهای مختلف جامعه را تولید کند.

آموزش، یکی از حوزه‌های کاری اندیشکده سعدا است. در این زمینه دوره‌های آموزشی در خصوص کتب منتشر شده برای فعالان اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود. نحوه برگزاری این دوره‌ها به صورت حضوری و یا مجازی است که حجت‌الاسلام محمدحسین راجی، مدیر اندیشکده به ارائه مطالب جمع‌آوری شده می‌پردازد. این دوره‌های آموزشی در راستای تکمیل پروژه جهاد تبیین پیش می‌رود.

تولیدات رسانه‌ای و انتشار در فضای مجازی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت اندیشکده سعدا است. در این بخش علاوه بر تولیدات مستقیم اعضای مجموعه و انتشار محتوای تولیدی در فضای مجازی، این اندیشکده همکاری‌های مشترکی با سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌های شهر مشهد و کشور دارد و در این حوزه مشاوره‌های رسانه‌ای ارائه می‌کند.

مدیران اندیشکده سعدا در یک سال اخیر کارگروه کودک و نوجوان را با هدف توجه به نیازهای این دوره از زندگی، ایجاد کرده‌اند. در این کارگروه توجه ویژه‌ای به نوجوانان دهه هشتادی می‌شود و تلاش می‌شود محتوای رسانه‌ای تولیدی و متون کتاب منتشر شده به زبان متناسب با این سنین برای آن‌ها آموزش داده شود.

مسئولان اندیشکده سعدا مانند بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی با چالش‌های مالی روبه‌رو هستند. این مجموعه با وجود تعامل خوبی که با برخی از ارگان‌ها ایجاد کرده است اما در برخی موارد با مشکلات مالی روبه‌رو است. از طرفی نیاز است که در راستای تحقق شعار جهاد تبین ارگان‌های دولتی و به خصوص قوه قضائیه با این مجموعه همراهی داشته باشند تا نتایج مستند و دقیقی حاصل شود.

ویدیو ها

پوستر ها

 

 

راه های ارتباطی

 آدرس مجموعه: مشهد، نبش شیرازی 3

تلفن ثابت: 05138937563

تلفن همراه: 09151178993

وب سایت : https://soada.ir

شبکه های اجتماعی:
رویداد هم افزایی فعالان فرهنگی اجتماعی خراسان رضوی @1401