«خبر فوری» بزرگترین رسانه خصوصی ایران با تیمی جوان، خلاق و کارآفرین
هلدینگ «خبر فوری» در سال 96 توسط ابراهیم کفشدار طوسی فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد. پیش از شکل گیری هلدینگ خبری تقریبا از ۵ سال قبل تلاش های زیادی برای ایجاد این مجموعه خبرفوری صورت گرفته بود که ثمره آن امروز دیده میشود. اوایل سال91 بود که جمعی از دانشجویان کامپیوتر و فعالان رسانهای از جمله احسان کفشدارطوسی برادر بنیانگذار مجموعه همراه با هم جلساتی را ایجاد کرده و با همفکری و برنامه ریزی، موسسه ای با عنوان «موسسه آینده پژوهی رسانه ای جبرئیل» را تاسیس می کنند که با برگزاری جلسات مستمر هفتگی و کلاس ها و دورهای اموزشی و نوشتن سند چشم انداز یک، پنج و ده ساله خود با نگاهی کشوری و بین المللی طی بازه تقریبا دو سال، زمینه را برای ایجاد هلدینگ خبرفوری و موسسات زیر مجموعه مخصوصا اخبار مشهد و شرکت های تبلیغاتی ایجاد می کند.
ابراهیم طوسی که قبل از تاسیس موسسه جبرئیل و ایجاد خبرفوری سال ها تلاش مستمر در عرصه فعالیت هنری، رسانهای، تبلیغاتی و فناوری در رسانه های و موسسات کشور را در کارنامه خود داشته است قبل از راهاندازی بیش از صد رسانه هلدینگ خبرفوری، رسانههای انلاین زیادی را در وب، شبکه های اجتماعی و پیام رسانها از قدیم ایجاد کرده و فعالیت خود را بجز در حوزه راهاندازی سایتهای خبری شهری و کشوری بلکه در ابتدا شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس، وی چت، وایبر، لاین، تانگو اینستاگرام سالها با برند خبرفوری و اخبار مشهد صفحات و بلاگهای بسیاری ایجاد و با تگ طوسی نیوز فعالیت کرده است تا اینکه ابتدای پاییز سال 94 که تلگرام، به صورت رسمی قابلیت کانالهای خود را در اختیار کاربران گذاشت، مثل گذشته با زمان شناسی دقیق و تجربه سالها فعالیت رسانهای در غالب کانلل خبرفوری ایندفعه در تلگرام و با ایجاد کانال ادامه میدهد و طی یکسال تمام رسانه های دیگر خبری اعم از رسانههای استانی و موضوعی را در تلگرام فعال می کند.
این کانالها با نگاه اینکه باید در سریعترین حالت ممکن، اخبار را برای مردم و به دست مردم برسانند و نیازهای مردم در حوزه های مختلف تامین کنند، با تیمی از خبرنگاران و هنرمندان حرفه ای، خیلی سریع تبدیل به یکی از کانال های بزرگ و تاثیرگذار، تلگرام می شود. این تیم معتقد بوده اگر میخواهیم در فضای سایبری جز اثرگذارترین موسسات باشد، باید هر روز توانمندتر و بزرگتر شود. احسان کفشدار طوسی به عنوان معاون ارتباطات و فعالیتهای فرهنگی موسسه، در کنار این کانالها، تعدادی کانال و سایت فرهنگی و آموزشی مانند جبرئیل، طلبه آنلاین، منبر دلنشین، مشاورآنلاین، راهاندازی کرده و از این مسیر، امور فرهنگی را با قوت پیگیری میکند.
با همین روند کانال «خبرفوری» از ابتدای سال95 تبدیل به بزرگترین کانال تگرامی جهان می شود و به سرعت مخاطب خود را به ۳/۵ میلیون افزایش می دهد و یک سال بعنوان بزرگترین کانال تلگرام باقی می ماند. پس از آن و با ایجاد رسانه های موضوعی و شبکه رسانه های استانی در کنار تلگرام و اینستاگرام در کلیه پلتفرمهای ایرانی کانال ها و صفحات خود را راهاندازی می کند و در طی مسیر خود شرکت های تبلیغاتی خود را ایجاد کرده تا به هلدینگ تبلیغاتی و رسانه ای تبدیل می شود. هم اکنون سالهاست «خبرفوری» به عنوان بزرگترین رسانه ای خصوصی فضای مجازی ایران در حال فعالیت است که در کنار «اخبار مشهد» و «موسسه جبرئیل»، چند شرکت با ماموریتهای مختلف تولید محتوا، تبلغات، طراحی سایت، ساخت اپ، طراحی و برندسازی، کدنویسی و برنامهنویسی و ... نیز در کنار آنها ایجاد و فعال شدند.
حاصل این توسعه عملیاتی سرمایه گذاری و راهاندازی 35 استارتاپ مختلف در حوزه فروشگاههای انلاین و خدمات انلاین و... نیز بود اما با به بازار آمدن شرکتهای بزرگی که هر کدام به صورت ویژه بر آن استارتاپها تمرکز داشتند، این فعالیتها از حیطه کاری هلدینگ خارج میشود و شرکا واگذار می شود که در نهایت تمرکز بر روی فعالیت های تبلیغاتی و کار خبری و رسانه ای قرار می گیرد.
هلدینگ خبر فوری هم اکنون بجز ۹ رسانه رسمی مجوز دار و بیش از صد رسانه در فضای مجازی با بیش از ۱۶ میلیون مخاطب که رسانه های استانی و موضوعی بین المللی فعالیت دارند دارای ۵ موسسه تبلیغاتی است که فعالیت های تولید محتوا و برندینگ و مارکتینگ در آنها برای بیش از هزار مشتری جریان دارد و برای بیش از ۲۰۰ خانواده به صورت مستقیم و بیش از ۱۲۰ خانواده بصورت غیر مستقیم کارآفرینی کرده است