«مدیربان» جایی برای کمک به رشد و توسعه کسب و کارها
ایده شکلگیری مجموعه «مدیربان» توسط حمید فقیری بوده که در همان دوران تحصیل در دانشگاه، احساس کرده در انتخاب رشته دانشگاهی خود دچار اشتباه شده و علاقمندی او به حوزههای علوم انسانی، بیش از مهندسی برق است. هر چند بعد از دوران تحصیل، مدتی هم در زمینههای مرتبط با مهندسی برق فعالیت کرده، اما در نهایت به مجموعه کتاب پردازان متمایل میشود و در دورههای آموزشی آن شرکت میکند. البته به توصیه جلیل معماریانی، موسس کتاب پردازان، تلاش کرده با تفکر مهندسی در حوزه علوم انسانی وارد شود.
او در سال 1395 و به توصیه دکتر یادگاری از اساتید دوره دانشگاه خود، به شرکت در دورهای با عنوان «coaching» متمایل میشود که یکی از شرکتهای دانش بنیان اقدام به برگزاری آن کرده بود و پس از این دوره که چند ماه هم به طول میانجامد، شاگرد اول دوره میشود. به همین دلیل هم پس از پایان دوره، همان شرکت او را در پروژههای خود و با عنوان coach دخیل میکند.
فقیری در سال 96 در یکی از مدارس دوره ابتدایی تازه تاسیس مناطق محروم مشهد به عنوان مدیر- مربی مشغول به کار میشود که دانشآموزان آن سه ویژگی محرومیت، مستعد بودن و دارای زمینههای مذهبی بودند و دانشآموزان از طریق ارتباط موسسات خیریه مورد شناسایی و جذب قرار میگرفتند.
او در سال 1397 به توصیه یکی از دوستان خود، تصمیم به راهاندازی یک شرکت مستقل میگیرد و این، آغاز راه مدیربان است. پسوند «بان» در مدیربان از یک سو به معنای حمایت است و از سوی دیگر، مخفف سه واژه برنامه ریزی، اجرا و نظارت است.
او در این راستا تلاش کرده به کسب و کارهایی که قرار است تاسیس شوند، تاسیس شدهاند و نیاز به رشد و توسعه دارند و یا اینکه در گذشته به ورشکستگی رسیدهاند و میخواهند دوباره فعالیت خود را آغاز کنند، در قالب برنامههای آموزشی و مشاورهای و coaching، کمک کند. به گونهای که پس از بازدید از مجموعه و انجام مطالعات دوباره آن، متناسب با آن مجموعه، برنامههای رشد و توسعه را به آن ارائه میکند. موفقیت در رشد و توسعه این مجموعهها به عنوان یکی از عوامل رشد و توسعه مدیربان مطرح میشود.
در ادامه مدیران مدیربان تصمیم میگیرند که خود، مجری دورههای آموزشی مجازی coaching با سرفصلهایی کاربردیتر نیز باشند و ضمن انتقال تجربیات خود، نسبت به تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدیربان از همین مسیر نیز اقدام کنند. ضمن اینکه دوره آموزشی را نیز تحت عنوان MBA با نگاه بازاریابی و مدیریت مالی برای مدیران طراحی کردهاند.
یکی از جنبههای مورد تاکید در مدیربان، موضوع تربیت خاموش است. به این معنی که مربی بتواند مفاهیم فرهنگی و ارزشی را بدون توصیه و صرفا با عملکرد خود، به افراد منتقل کند.
مدیربان قرار است در موضوع کسب و کار به نقطهای برسد که طی 20 سال آینده، لااقل 100 شرکت با کمک آن بتوانند محصولات خود را به ایالات متحده آمریکا صادر کنند. البته در این محصولات برخی از جنبههای ارزشی باید مراعات شده باشند که مهمترین ارزش افزوده نیز پیوست فرهنگی موجود در این محصولات است.
آدرس مجموعه: خیام جنوبی 26، پلاک 10، طبقه 5
تلفن همراه: 09156250688
وب سایت : https://modirban.com
شبکه های اجتماعی: