مدیرکل ارشاد خراسان رضوی: نمایشگاه هم افزا عرصه ارائه توانمندی‌های تشکل های مردمی است

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی: نمایشگاه هم افزا عرصه ارائه توانمندی‌های تشکل های مردمی است

مشهد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه هم افزا عرصه ارائه توانمندی‌های تشکل های مردمی است و مشهد در حوزه تشکلهای مردمی، فرهنگی و اجتماعی بسیار توانمند است به گونه ای که می توانند وظیفه چند سازمان دولتی را بر دوش خود بکشنند.

محمد حسین‌زاده عصر چهارشنبه و در حاشیه نمایشگاه هم افزا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه، تشکل‌ها از توانمندی‌های خود آگاه می‌شوند و امکان تفاهم برای همکاری های مشترک را به دست می آورند.

وی ادامه داد: همچنین مسوولان با توانمندی تشکلهای مردمی آشنا می‌شوند و می توانند برای حل مسائل خود از ظرفیت تشکل‌های مردمی بهره گیرند.

این مقام مسوول بیان کرد: شکل گیری نمایشگاه هم افزا بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند، “کارها در اختیار مردم قرار گیرد تا گره کارها به دست مردم باز شود” فراهم شد تا این فرصت برای دغدغه مندان فراهم شود.

وی با اشاره به حضور تشکل های مختلف در عرصه های ازدواج، پیشگیری از طلاق، فرزندآوری و تربیت فرزندان گفت: تشکل‌های مردمی توانسته اند گره‌های بزرگی را باز کنند و دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی که برای حل مسائل خود باید انرژی زیادی صرف کند، می توانند با اعتماد به تشکل‌های میانی به واسطه ارتباط با مردم و شناخت دقیق مسئله و همچنین آگاهی از ظرفیت حاکمیتی، با هم افزایی بیشتری، راه مناسبی را در پیش گیرند.

به گزارش ایرنا، در قالب این نمایشگاه تشکل‌ها و فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی در فضای ۵ هزار متری در قالب ۱۱۶ غرفه به معرفی تجربیات و ایده‌های خود می‌پردازند.

این رویداد ویژه در قالب عرصه‌های اجتماعی، تربیتی و آموزشی، جریان رسانه و هنر، حوزه خانواده، سبک زندگی عفیفانه، کتاب و کتاب‌خوانی، صنایع خلاق فرهنگی و عرصه فکر و اندیشه، با هدف ایجاد بستری مناسبی برای ارتباط و اتصال موثرتر افراد، موسسات و مجموعه‌ها، ارائه دستاوردها، توانمندی‌ها و تجربه زیسته، ارتباط با مدیران و مسئولان برای ایجاد شبکه‌های تخصصی مردمی به عنوان همیاران دولت، شکل گرفته است.
رویداد دو روز هم افزا ۱۸ و ۱۹ آبان ماه در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد حرم مطهر رضوی دایر است، تا موسسات و مجموعه‌های مردمی پیشران، محور هم‌افزایی و انتقال تجربه در بین فعالان فرهنگی اجتماعی استان قرار گیرند.

لینک خبر : https://b2n.ir/q93630